Lidköpingsextra 23-24 november 2013
13
Vi frågar våra utvalda Lidköpingsbor: Vad driver dig?
Emil Årmarker
–
Det som driver mig är att få
skapa något eget och unikt.
Att få nöjda kunder är det bästa
som finns och jag försöker hela
tiden driva framåt och förbättra
det jag gör.
Emma Lans
–
Jag gillar och antar utmaningar
i arbetslivet. Jag sprudlar av idéer
och finner en enorm tillfredsstäl-
lelse i processen och förverkli-
gandet. Men sen lyssnar jag på
hjärtat också, det måste vara rätt
magkänsla, att jag gör något jag
tycker om och brinner för.
Guljan Kanat
–
Självständigheten, jag får det
jag ger! Förutsättningen till ett
framgångsrikt samarbete hänger
på att jag levererar, och kunden
förvaltar. Liten stad kräver ett so-
cialt samspel, och jag gillar bland-
ningen av mycket jobb och ännu
mer glada kunder på mitt café.
Jonas Toreborg
–
Jag vill alltid försöka överträffa
de förväntningar som ställs på
mig. Detta leder till att jag har en
vilja att ständigt utvecklas, och
mitt bästa verktyg i denna utveck-
ling är min förmåga att hela tiden
utmana mina egna sanningar i
hur jag agerar och hur jag tänker.
Malin Palm Friberg
–
Jag vill hela tiden utvecklas,
få nya insikter och ny kunskap.
Helt enkelt bli bättre och ha ro-
ligt under tiden! För mig är inte
målet viktigast, även om jag är
väldigt målinriktad, utan vägen
dit. Det brukar min kursare på
hundskolan notera fort.
Lidköping vid Vänern är ett begrepp som vi använt i många år och som nu lyfts fram
ytterligare som vårt nya platsvarumärke. Det nya märket ersätter inte kommunens
logotyp med rådhuset och vågen utan är ett komplement till detta. Platsvarumärket
står för vad Lidköping, både stad och landsbygd, har att erbjuda den som vill besöka
kommunen, kanske flytta hit eller etablera företag.
Syftet med det nya varumärket är att det kan användas av alla som vill marknadsföra
Lidköping; kommunen, företag, föreningar, organisationer och privatpersoner. De
bilder, budskap och symbolen som tagits fram kan alla utgå ifrån. På så sätt kan alla
vara med och hjälpa till att lyfta fram Lidköping vid Vänern och vi får större enhetlig-
het och kraft i vår marknadsföring.
Under arbetets gång har det pratats om vad Lidköping står för och vad som är kom-
munens starkaste sidor. Det som särskilt lyfts fram är vårt läge vid Vänern, den fina
staden med torget och rådhuset i centrum och alla handlingskraftiga människor som
bor och verkar här.
Detta har sammanfattats på ett mycket enkelt sätt i tre ord;
Vattnet-Livet-Drivet
.
Vad varje ord står för kan du läsa mer om på lidkoping.se
Genom att berätta om vattnet, livet och drivet i Lidköping kan vi tillsammans
får fler att upptäcka vår kommun och vad vi har att erbjuda. Till din hjälp har
du bilder, texter och den nya symbolen som du enkelt laddar ner från kom-
munens webbplats på adressen
Har du frågor eller synpunkter?
Kontakta Infoenheten på Lidköpings kommun,
telefon 0510-77 03 33, 77 01 40. Du kan också mejla
Det nya platsvarumärket har tagits fram i samarbete mellan Lidköpings
kommun, Tillväxt Lidköping, Destination Läckö Kinnekulle och Handelsplats
Lidköping.
Varför en symbol till?
Vad är så speciellt med Lidköping?
Berätta om Lidköping du också!