Lidköpingsextra 25-26 januari 2014
7
Lidköping vid Vänern är ett begrepp som vi använt i många år och som
nu lyfts fram ytterligare som vårt nya platsvarumärke. Det nya märket
ersätter inte kommunens logotyp med rådhuset och vågen utan är ett
komplement till den. Platsvarumärket står för vad Lidköping, både stad
och landsbygd, har att erbjuda den som vill besöka kommunen, kanske
flytta hit eller etablera företag.
Varför en symbol till?
Syftet med det nya varumärket är att det kan användas av alla som vill
marknadsföra Lidköping; kommunen, företag, föreningar, organisatio-
ner och privatpersoner. De bilder, budskap och symbolen som tagits
fram kan alla utgå ifrån. På så sätt kan alla vara med och hjälpa till att
lyfta fram Lidköping vid Vänern. Då får vi större enhetlighet och kraft i
vår marknadsföring.
Vad är så speciellt
med Lidköping?
Under arbetets gång har det pratats om vad Lidköping står för och vad
som är kommunens starkaste sidor. Det som särskilt lyfts fram är vårt
läge vid Vänern, den fina staden med torget och rådhuset i centrum
och alla handlingskraftiga människor som bor och verkar här.
Detta har sammanfattats på ett mycket enkelt sätt i tre ord:
Vattnet – Livet – Drivet. Vad varje ord står för kan du läsa mer om på
lidkoping.se.
Genom att berätta om vattnet, livet och drivet i Lidköping kan vi
tillsammans får fler att upptäcka vår kommun och vad vi har att
erbjuda. Till din hjälp har du bilder, texter och den nya symbolen
som du enkelt laddar ner från kommunens webbplats på adressen
Har du frågor eller synpunkter?
Kontakta Infoenheten på Lidköpings kommun,
telefon 0510-77 03 33, 77 01 40. Du kan också
mejla
.
Det nya platsvarumärket har tagits fram i samarbete mellan Lid-
köpings kommun, Tillväxt Lidköping, Destination Läckö Kinnekulle
och Handelsplats Lidköping.
Berätta om
Lidköping du också!
1,2,3,4,5,6 8,9,10,11,12,13,14,15,16